donderdag 12 september 2013

Het leven gaat door

In de week nadat we afscheid genomen hadden van mijn moeder, was het vrijgezellenfeest van onze schoondochet Anita gepland. Zij zou op 18 augustus met onze oudste zoon Mike trouwen.
Op zich een hele bijzondere gebeurtenis, want Mike en Anita kennen elkaar al sinds de Middelbare school en hebben al 17 jaar iets met elkaar. De laatste jaren wonen ze samen en hebben inmiddels 2 prachtige dochters: Jaimy van bijna 4 en Danique van net 1 jaar.
Hoewel ik met dubbele gevoelens aan dit feestelijk gebeuren begon, was het een gezellig gebeuren daar in Christal Palace. Wat hebben we gelachen en gezongen tijdens de Kareoke en verder lekker gegeten, gezwommen en niet te vergeten het optreden van René Froger!

 Na dit gebeuren had ik de beurt om de zorg voor mijn vader op mij te nemen. Door het wegvallen van mijn moeder staat hij er opeens alleen voor en dat lukt niet omdat hij zwaar Alzheimer patiënt is. Omdat er wachtlijsten zijn voor verzorgingscentra en mijn vader zoooo graag in zijn eigen huis wil blijven wonen, hebben we besloten die zorg de komende tijd als kinderen op ons te nemen. Het betekent dat met name mijn oudste zus Ellen uit Schotland enkele weken per maand 24-uur bij hem in huis zal verblijven en ik ruim een week per maand. Zolang wij dit aan kunnen, en met hulp van de andere familieleden, willen we proberen dit te doen zolang het ook medisch verantwoord is. Ik ben dankbaar dat mijn werkgever meewerkt en mij zorgverlof heeft toegekend dat ik gespreid kan opnemen.

Op 12 augustus zou mijn moeder 85 jaar geworden zijn. Helaas heeft dat dus niet zo mogen zijn, maar ze was al wel in de weer geweest om dat feestelijk te vieren met z'n allen. Daarom besloten we haar deze dag op speciale wijze te gedenken door met elkaar haar voorbereidingen uit te voeren en naar ZooPark Overloon te gaan. Wat zal ze dat prachtig gevonden hebben! Inclusief koffie en taart, de vele dieren en voor de kleintjes het kindertheater, schminken en de speeltuin. Het was zo goed op deze wijze op deze speciale dag bij elkaar te zijn!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten